بست کرپی سیم بکسل

بست کرپی سیم بکسل : ۰۹۱۵۱۰۷۶۸۸۷


5/5 - (5 امتیاز)

بست کرپی سیم بکسل یکی دیگر از بست های پر مصرف در صنایع مختلف از جمله صنایع ماشین آلات خودروهای سنگین؛ صنایع و ابزارآلات ساختمانی می باشد.
در ادامه به صورت مفصل به کار برد یوبولت سیم بکسل اشاره خواهیم کرد.

اهمیت کیفیت بست کرپی سیم بکسل

کیفیت بست کرپی سیم بکسل بسیار مهم است. چون اگر بست‌ها کیفیت پایینی داشته باشند شاید به مرور زمان منجر به شکستگی و خستگی سیم بکسل شوند. در نتیجه می‌تواند برای سلامتی و ایمنی افراد خطرآفرین باشد. لذا در زمان خرید و تهیه سیم بکسل باید از بست کرپی سیم بکسل با کیفیت و استاندارد استفاده کنید.
موقع انتخاب بست کرپی سیم بکسل سعی کنید تا از تامین کنندگان معتبر تهیه کنید. از جمله عواملی که نشان دهنده کیفیت بست کرپی سیم بکسل است می توان به نشانه‌های استاندارد و مشخصات فنی بست کرپی سیم بکسل اشاره کرد.

شکل ظاهری بست کرپی سیم بکسل

بست کرپی سیم بکسل برخلاف بست کرپی که حالت یو شکل دارد دارای شکلی بصورت V مانند است.
در بسته کرپی سیم بکسل شما مهره‌های شش گوشه‌ای را می‌بینید که برای اتصال لوله‌ها و سیم بکسل استفاده می‌شوند.
در صورتی که در بست‌های کرپی علاوه بر اینکه در لوله و اتصالات کاربرد دارند در صنایع مختلف دیگر کاربردهای زیادی را دارند .در صورتی که این بست‌های سیم بکسل فقط در صنایع خودروسازی مخصوصاً در صنایع خودروسازی وسایل نقلیه سنگین به شدت کاربرد دارند و وزن بار زیادی را تحمل می‌کنند.

به همین علت باید نسبت به زنگ زدگی و مقاوم به فشار و ضربه باشند .از نشانه‌های استاندارد برخوردار باشند .تا بتوانند سازگاری مناسب با شرایط مختلف را داشته باشد

استانداردهای مناسب برای بست کرپی سیم بکسل

به کارگیری استانداردهای مناسب برای بست کرپی سیم بکسل جهت اجرای صحیح و ایمن عملکرد کرپی‌ها می‌باشد. از جمله مواردی که در این استانداردها باید رعایت شود شامل موارد زیر است:

استفاده از مواد مناسب در بسته کرپی سیم بکسل

یکی از مهم ترین استانداردها در استفاده از بست‌های کرپی سیم بکسل؛ استاندارد کیفیت می باشد که جهت اطمینان از دوام و کارایی سیم بوکسل است.

روش‌های اجرایی استاندارد

یکی دیگر از استانداردها روش‌های اجرایی می‌باشند که شامل قوانین و مقررات برای اجرای صحیح و ایمن بست‌های کرپی است. از جمله: تجهیزات ایمنی و ابزارهای مناسب

آزمون و ارزیابی

روش‌ها و فرایندهایی که برای ارزیابی کیفیت بست کرپی سیم بکسل در نظر گرفته می‌شود جهت اطمینان از صحت و ایمنی بست‌هاست که باید مورد تست و ارزیابی قرار بگیرد.
استانداردها معمولا توسط سازمان‌ها و انجمن‌های حرفه‌ای مربوطه در زمینه NEC, IEEE, ANSI, IEC می‌باشد.

انواع بست کرپی سیم بکسل

بسته کرپی سیم بکسل معمولاً بر اساس کاربردهای مختلف طراحی و تولید می‌شود از جمله انواع بست کرپی سیم بکسل شامل:
  • بسته کرپی سیم بکسل فولادی
  • بست کورپی سیم بکسل چدنی
  • بست کورپی سیم بکسل آلومینیومی
  • بست کرپی سیم بکسل مسی
  • بست کرپی سیم بکسل نیکلی
با توجه به این تنوعی که در بالا اشاره شد برای صنایع خودروسازی بهتر است تا شما حتماً از بست کرپی سیم بکسل فولادی استفاده کنید .سایر بست‌های کرپی برای کاربردهای صنعتی مناسب هستند.
بست کرپی سیم بکسل
بست کرپی سیم بکسل : ۰۹۱۵۱۰۷۶۸۸۷

کاربرد بست کرپی سیم بکسل

در بخش اول مقاله و در مقالات پیشین هم اشاره شد بست کرپی مخصوصاً بست کرپی سیم بکسل برای اتصالات خط لوله ها و یا بخش های مختلف خودرو و یا قطعات مختلف کاربرد زیادی دارد. از آنجایی که بست های کرپی سیم بکسل پیچ و مهره هایی هستند که جهت اتصال به سطوح صلب کننده بلوک ها صفحات فلزی لوله ها بخش های مختلف ساختمان سازی پالایشگاهها صنایع دریایی کاربرد دارد این قطعه از دو بازو تشکیل شده است است و بخش میانی حالت یو شکل دارد این قطعه پای می تواند به صورت مستقیم بسته سلب متصل شود و قابلیت جذب تنش وضعی را داراست لذا قطعه بسیار حساس و کاربردی محسوب می شود
به عنوان مثال می‌توان کاربرد بست کرپی سیم بکسل در صنایع دریایی را اشاره کنیم.

سیم بکسل های مورد استفاده در صنایع دریایی برای تحمل بارهای سنگین استفاده می شوند.

این سیم بکسل ها به صورت مستقیم به قایق ها یا سایر سازه های دریایی متصل می شوند و با توجه به شرایط زیستی مختلف دریا نیاز به مراقبت و نگهداری دارند تا از خوردگی و سایر آسیب های مکانیکی جلوگیری شود.

لذا برای اتصال سیم بکسل ها به پایه های فلزی کنسول ها و سایر سازه در بخشهای مختلف ساختمان ها می توان به راحتی از این قطعه استفاده کرد.

یکی از محبوبیت های این قطعه نحوه نگهداری و تعمیرات راحت آن می باشد زیرا که به راحتی می توان سیم بکسل را از بست کرپی جدا کرد و بازسازی نمود. برای بستن کابل بست کرپی در صنایع برقی دیگر از بسته کرپی سیم بکسل می توان در پالایشگاه ها اشاره کرد.

نکات مهم در زمان خرید بست کرپی سیم بکسل

نکات مهم در زمان خرید بست کرپی سیم بکسل توضیح کامل و جامع
جنس بست کرپی سیم بکسل بست کرپی سیم بکسل معمولاً از جنس فولاد، چدن، آلومینیوم، مس و نیکل ساخته می‌شود. برای انتخاب بهترین بست کرپی سیم بکسل برای کاربرد خود، باید جنسیت و مواد ساخت آن‌ها را بررسی کرد.
اندازه و قطر سیم بکسل بست کرپی سیم بکسل با توجه به اندازه و قطر سیم بکسل متفاوت است. برای انتخاب بهترین بست کرپی سیم بکسل برای کاربرد خود، باید به اندازه و قطر سیم بکسل توجه کرد.
نشانه‌های کیفیتی بست کرپی سیم بکسل برای انتخاب بهترین بست کرپی سیم بکسل برای کاربرد خود، باید نشانه‌های کیفیتی بست کرپی سیم بکسل مانند نشانهای استاندارد و مشخصات فنی آن را بررسی کرد.
محل استفاده بست کرپی سیم بکسل بست کرپی سیم بکسل بیشتر برای  وسایل نقلیه سنگین کاربرد دارد. البته برای کاربردهای مختلفی مانند کاربردهای صنعتی، دریایی، خودروسازی و… استفاده می‌شود. برای انتخاب بهترین بست کرپی سیم بکسل برای کاربرد خود، باید محل استفاده آن را در نظر گرفت.

جنس و متریال بست کرپی سیم بکسل

قطعاً از آلیاژ هایی مانند فولاد ضد زنگ و یا در برخی موارد از آلیاژ استیل استفاده می کنند. اما بیشترین مورد استفاده از از آلیاژهای فولاد کربنی و فولاد ضد زنگ می باشد که خاصیت مقاومت و کاربردی دارد. از آنجایی که کاربردهای بست کرپی سیم بکسل از گستردگی بالایی برخوردار است نحوه نگهداری و مراقبت از آن نیز بسیار اهمیت دارد.

چون که معمولاً این بست‌ها برای اتصال قطعات لوله‌ها یا بخش‌های دیگر به یکدیگر هستند معمولاً پیچ‌های یو شکل در هر دو طرف دارای مهره‌های شش گوشه هستند که توسط آنها محکم می‌شوند. بسته کرپی سیم بکسل فولادی جهت استفاده سایر بخش‌های سیم بکسل می‌تواند مورد استفاده باشد تا وزن بار را بر روی سیم بکسل به خوبی تحمل کند و در واقع نقش مهمی در افزایش استحکام و ایمنی تمامی اجزای سیم بکسل داشته باشد.
بست کرپی سیم بکسل
بست کرپی سیم بکسل : ۰۹۱۵۱۰۷۶۸۸۷

نحوه مراقبت و تعمیر و نگهداری از بست کرپی سیم بکسل

برای اینکه که بتوانیم از این اتصال پایدار در در بخش های مختلف خودرو ها یا صنایع مختلف به خوبی بهره برداری کنیم باید با نحوه تعمیر و نگهداری و مراقبت از آن آشنا باشیم. برای این منظور بهتر است پیش از هر چیز به بررسی وضعیت کامل آن بپردازیم.

در اولین مرحله باید بست ها را از لحاظ حالت و سطح صافی بررسی کنید. در صورتی که دچار خرابی یا آسیب باشند شما می توانید اقدام به تعمیر آن کنید. برای این منظور باید بست ها را جدا کنید.

برای جداسازی باید حتما از ابزار آلات مناسب برای جداسازی بسته استفاده کنیم. از آنجایی که برای سفت کردن پیچ و مهره ها از آچار های مخصوص استفاده می شود بهتر است و از آبزار های اندازه و مناسب استفاده کنید.

گاهی بهتر است تا شما اقدام به تعمیر نکنید و بعضا اقدام به تعویض  قطعه نمایید و یک بست کرپی سالم را جایگزین بست قبلی کنید. اندازه و نوع قطعه به کار رفته باید اتصال پایداری را همواره داشته باشد.

در زمان نصب باید به تمیز بودن بست برای تمیز کردن آن حتماً از شوینده ها مناسب باید استفاده کنیم. اگر هم نیاز به تعمیر داشت باید به دقت و مورد بازسازی قرار بگیرد و با دقت و صحیح تعمیر شود. در مرحله بعد نحوه تعمیر یا تعویض در جهت باید شما را با دقت و صحیح نصب کنید و از نصب صحیح مطمئن شویم.

در آخرین مرحله بعد از تعمیر یا تعویض قطعه باید حتما از عملکرد صحیح بست ها اطمینان خاطر داشته باشید و در واقع به وضعیت آن دقت کافی داشته باشید که در صورت لزوم مجددا بتوانید به راحتی اقدام به تعمیر و نگهداری مناسب بست ها کنید چرا که نهایتا منجر به طولانی شدن عمر بسته خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *