انواع بوش برنجی

۰۹۱۵۱۰۷۶۸۸۷


3.8/5 - (6 امتیاز)

انواع بوش برنجی (Types of brass bush ) را میتوان بر اساس کاربردهای مختلف در صنایع خودروسازی از جمله در لوازم زیر شاسی کامیون استفاده نمود

چرا که بوش های برنجی را می توان از جمله قطعات پر مصرف کامیون ها دانست این روش های پر مصرف انواع مختلفی دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد

انواع بوش 

  • بوش برنجی کوتاه
  • بوش  بلند
  • بوش برنجی چاکدار
  • بوش برنجی استاندارد
  • بوش  فنر
  • بوش برنجی گرافیتی
  • انواع بوش ساده
  • بوش  رزوه دار

 

کاربردهای انواع بوش برنجی

انواع بوش برنجی را میتوان در قسمت های محور پروانه ماشین ها استفاده کرد.

مزیت استفاده از این روش ها در کلیه قطعات خاصیت ضد زنگ بودن آن می باشد.

چرا که یک فلز ایده آل برای شرایط محیطی مختلف می باشد.

برخی از این روشها دارای طراحی های دو قسمتی هستند شامل یک پوسته بیرونی و یک بوش داخلی فشرده از برنج که در برابر شفت قرار می گیرد.

ویژگی های انواع بوش 

در ترکیبات ساختار انواع بوش معمولاً از فلز برنج استفاده می کنند.

چرا که بوشهای برنجی زمانی که در قسمت زیر شاسی کامیون ها قرار میگیرند در معرض رطوبت و یا شرایط آب و هوایی مختلف قرار می گیرند

برای اینکه بتوانند مقاومت خوبی در برابر خوردگی و سایر عوامل داشته باشند و همچنین از استحکام بالایی برخوردار باشند فلز برنج به کار رفته در آن می تواند این مقاومت را ایجاد کند

در ساختار برنجی مقداری از آلیاژ مس نیز استفاده می شود

همچنین حاوی مقادیر کمی از عناصر سرب به تبع کاربرد گوشه برنجی را تحت تاثیر قرار داده و مناسب برای استفاده در قسمت های پر کاربرد می نماید

معمولاً رنگ طلایی کم رنگ رنگ نقره ای یا قرمز دارد

اما ویژگی بارز انواع بوش برنجی را میتوان از حداقل اصطکاک آن معرفی کرد به همین دلیل کاربرد بالایی را دارد .

انواع بوش برنجی به حداقل روانکاری و یا گریس کاری نیاز دارند

چرا که شیار های موجود در انواع بوش برنجی باعث روان تر شدن حرکت آنها در قطعات و لوازم زیر شاسی کامیون شده است

بوش های برنجی تنوع بالا و کارایی بسیار مناسبی دارند

همچنین توانایی تحمل حرارت بالا را دارند

قابلیت ضرورت پذیری مناسبی دارند و این به دلیل ضخامت مناسب به آنها میباشد

که میتواند فشار پیستون را به خوبی تحمل کنند

همچنین طول عمر بالای بوش های برنجی به دلیل آلیاژ به کار رفته در آنها می باشد بر اساس تولید کننده ها در شرایط مختلف ممکن است درصد کمی از سایر آلیاژ ها را در ترکیبات آنها به کار ببرند

 

انواع بوش برنجی کامیون

  • بوش برنجی کامیونهای ده تن
  • بوش برنجی خاور
  • بوش برنجی فورهاف
  • بوش برنجی ایویکو
  • بوش برنجی انواع تریلی
  • بوش برنج اتوبوس
  • بوش برنجی ایسوزو
  • بوش برنجی فاو
  • بوش برنجی هوو
  • بوش برنجی ولوو
  • و….

پرکاربردترین انواع بوش در کامیون های ۱۰ تن و خاور ۹۱۱ میباشد.

برای دریافت قیمت بوش برنجی به صورت آنلاین از طریق درگاه های موجود در صفحه با ما در ارتباط باشید جهت ارتباط با واحد فروش مجموعه فولادی تک هم اکنون با شماره های ۰۹۱۵۱۰۷۶۸۸۷، ۰۵۱۳۳۸۵۰۰۶۴، ۰۵۱۳۳۸۵۰۰۶۵ تماس بگیر همچنین می توانید از طریق سامانه واتساپ اقدام به ثبت سفارشات خود نمایید

انواع بوش برنجی

مشخصات انواع بوش برنجی

تولیدکنندگان مختلفی در صدد تولید انواع بوش برنجی با کیفیت های مختلف هستند

این تولید کنندگان بوش ها را با مقاومت های مختلف و با مشخصات متفاوت برای کاربردهای مختلف تولید می کند

اما میتوان انواع بوش برنجی با کیفیت را با مشخصات زیر شناسایی کرد بوش های برنجی با کیفیت معمولاً در برابر سایر عوامل نظیره خوردگی ها و یا زنگ زدگی ناشی از شرایط مختلف آب و هوایی بسیار مقاومت خوبی دارند

انواع بوش برنجی با کیفیت باید خاصیت ضد مغناطیسی را داشته باشد

ضمن اینکه از وزن سبکی برخوردار است از استحکام بالایی برخوردار باشد

طول عمر بوش های برنجی بسیار اهمیت دارد

چرا که طول عمر بوش ها به دلیل کیفیت بالایی که دارند در نتیجه طول عمر زیادی خواهند داشت

به همین جهت خاصیت پایداری طولانی مدت را دارند

همانطور که در قسمت های قبلی به آن اشاره شد آلیاژهای به کار رفته در بوش برنجی می تواند به جز برنج از مس روی و منگنز نیز تشکیل شود که درصد کمی از آن را تشکیل می دهد

دارای قیمت های مقرون به صرفه هستند

به همین دلیل به جزء لوازم زیر شاسی کامیون در سایر صنایع کاربرد بالایی دارند و جزء قطعات پرمصرف محسوب می شود

به راحتی این قطعه را می توان در قسمت فنر کامیون و میل قامه استفاده کرد

 

نحوه تولید انواع بوش 

برای اینکه بوش های برنجی به شکل نهایی و دقیق فعلی خود برسند طی یک فرآیند ریخته گری ماشینکاری قرار می گیرند

برای این منظور آلیاژ برنج را به وسیله ی نیروی گریز از مرکز به یک میله توپر یا توخالی میریزن از تراش سی ان سی برای شکل دهی میله و اندازه نهائی بوش استفاده می کنند.

سپس بوش ها را توسط فرایند ماشینکاری طراحی می کنند و به تولید می رسانند

بوش هایی که توسط فرآیند ریخته گری تهیه می شوند بسیار مقاوم و با دوام تر نسبت به بقیه هستند

برای کاربردها بارهای سنگین طرح قابلیت استفاده و کاربردی تر می باشند

زیرابوش های متخلخل با کیفیت معمولی مقاومت خوبی را برای استفاده کردن ندارد

انواع بوش برنجی

خرید بوش برنجی

مهمترین عواملی که می‌تواند در زمان خرید و فروش بوش برنجی موثر باشد قیمت بوش برنجی؛ نحوه خرید بوش برنجی؛ نحوه خرید آنلاین فروش اینترنتی؛ فروش حضوری می باشد.

چرا که ارتباط مستقیم با هزینه‌های پرداختی خواهد داشت همچنین در زمان تهیه بوش برنجی باید کلیه عوامل از جمله ابعاد بوش برنجی جنس و متریال و به کاربری آن توجه کرد

ابعاد انواع بوش برنجی

استفاده از ابعاد بوش برنجی در کامیون های مختلف بهتر است بر حسب نوع وسیله نقلیه از بوشی مناسب استفاده نمود.

قطعا انتخاب ابعاد دقیق بوش در کامیون، تریلی و هر نوع وسیله نقلیه سنگین باعث میشود تا تمامی قطعات با همدیگر سازگاری داشته باشند. چرا که در غیر این صورت عملکرد قطعه با اختلال روبرو می شود و یا حتی به خوبی کار نمیکند و در بعضی موارد در شرایط بحرانی تر ممکن است که قطعات دیگر را درگیر کند و آسیب های جبران ناپذیری را هم در بر داشته باشد.
لذا بررسی اینکه ابعاد بوش برنجی با خودرو و وسیله نقلیه یکی باشد بسیار اهمیت دارد در صورت عدم آگاهی در خصوص برخی از متخصصین امر کمک بگیرید و یا در زمان خرید قطعه از فروشنده اطلاعات مورد نظر را دریافت کنیم

انواع بوش برنجی از نظر ابعاد شامل:
  • بوش برنجی پایه کوتاه
  • بوش برنجی پایه بلند
  • بوش برنجی متوسط

در ادامه به تمام موارد اشاره مستقیمی خواهیم داشت.

جنس انواع بوش

عامل مهم بعدی در موقع خرید باید موردتوجه باشد همانطور که بارها به این موضوع اشاره داشتیم بوشها قطعاتی هستند که برای حفظ قابلیت هایشان باید از آلیاژهای برنج که تحت تاثیر فرآیندهای ریخته گری قرار میگیرند باید بتوانند مقاومت بالایی را کسب کنند.
به طور دقیق تر اینگونه می‌توان توضیح داد که وقتی برای تهیه بوش برنجی برنج جامد را حرارت می‌دهند تا ذوب شود.سپس برنج مایع را در قالب های بوش می ریزندتا ساختار اصلی را تشکیل دهد این کار حتما توسط افراد متخصص انجام می گیرد تا قطعات در ابعاد و اندازه و اشکال مختلف با دقت انجام بگیرد و بتواند با کیفیت مطلوبی تولید شود.

هر چه جنس و کیفیت انواع بوش برنجی بهتر باشند در نتیجه زمان طول عمر بالایی که دارد در صرف هزینه ها به میزان قابل توجهی صرفه جویی خواهد شد.

پیچ سنتربولت

قیمت بوش

قیمت بوش برنجی متکی بر ابعاد بوش برنجی شامل بوش های پایه بلند؛ پایه کوتاه و متوسط و همچنین جنس و کیفیت پیچ می تواند از قیمت های مختلفی برخوردار باشد. عامل دیگر در روی قیمت پیچ ؛نحوه خرید پیچ به صورت آنلاین و حضوری یا تلفنی که در همین بخش نیز به آن خواهیم پرداخت . تعداد بوش و بسیاری از عوامل دیگر که می‌تواند همگی روی قیمت بوش تاثیر گذار باشد.

خرید آنلاین

یکی از روش های فوری در خرید و فروش آنلاین محصولات لوازم زیر شاسی کامیون مخصوصا بوش برنجی به صورت آنلاین می باشد. راحتی خرید آنلاین واقعاً به صورتی است که اکثریت مردم از این روش استقبال می کنند و در طی چند سال اخیر رنق هم داشته است .
اما لازم است قبل از خرید حتما به برخی از نکات ایمنی توجه داشته باشید تا در دام افراد شیاد گرفتار نشوید لذا قبل از هرگونه ثبت سفارش لازم است تا با فروشنده در ارتباط باشید تا از خرید خود نیز مطمئن شوید. از جمله اهمیت خرید و فروش آنلاین محصولات لوازم زیرشاسی کامیون مخصوص، بوش برنجی ،صرفه جویی در وقت ،راحتی خرید، مقایسه آسان و بدون هرگونه اتلاف وقت و تردد در رفت و آمد های غیر ضروری می باشد. بدین صورت شما علاوه بر صرفه جویی در وقت در بسیاری از هزینه های جانبی کاهش هزینه را خواهید داشت .
ضمن اینکه محصول بسیار سریع‌تر به دست شما خواهد رسید.

بوش برنجی

طراحی و ساختار بوش برنجی در کامیون

طراحی و ساختار بوش برنجی در کامیون در صنعت خودروسازی، بوش برنجی یکی از اجزای اساسی در سیستم های رانندگی است که برای انتقال حرکت و نیروها از یک قسمت به قسمت دیگر در کامیون استفاده می‌شود.

بوش برنجی معمولاً از مواد مقاومی مانند برنج تهیه می‌شود و دیگر سازوکار‌های مکانیکی را در کامیون پشتیبانی می‌کند.

طراحی بوش برنجی در کامیون بر اساس نیازهای خاص و شرایط کاری آن صورت می‌گیرد.

برای مثال، در اجزایی که تحت فشار قرار می‌گیرند، بوش برنجی باید دارای قدرت مقاومت بالا و خصوصیات کششی مناسب باشد.

همچنین، به منظور کاهش فرسایش و اصطکاک در سیستم های رانندگی، بوش برنجی باید دارای خصوصیات لغزش کم و پایداری مکانیکی مناسب باشد.

ساختار بوش برنجی در کامیون نیز شامل قطر داخلی، قطر خارجی، طول و ضخامت می‌شود.

قطر داخلی و خارجی بستگی به اندازه و فضای موجود در کامیون دارد و طول و ضخامت هم بسته به نیازهای مکانیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین، در برخی موارد مختصات جزئی دیگری نیز در ساختار بوش برنجی وجود دارد که برای صحیح و قابل استفاده‌بودن آن در کامیون لازم است. طراحی و ساختار بدرستی بوش برنجی در کامیون بسیار اهمیت دارد.

ناکارآمدی یا خرابی بوش برنجی می‌تواند منجر به مشکلات جدی موتوری و سیستم های رانندگی شود و باعث کاهش عمر مفید کامیون شود.

بنابراین، در انتخاب و استفاده از بوش برنجی برای کامیون، لازم است به نیازهای فنی و مشخصات کامیون دقت کنیم و از جنس و طراحی مناسب برخوردار باشیم. به طور کلی، بوش برنجی در کامیون یک عنصر مهم و بحرانی است که نقش بسیار مهمی در بهبود کارایی و عمر مفید سیستم های رانندگی دارد.

با توجه به آن، طراحان و مهندسان حوزه خودروسازی همواره سعی می‌کنند با بهره‌گیری از تکنولوژی های نوین، بوش برنجی های با عمر مفید بیشتر و عملکرد بهبود یافته را روانه بازار کنند.

مرکز خرید و فروش لوازم یدکی فولاد یدک بزرگترین تامین کننده و توزیع کننده لوازم زیر شاسی کامیون های نسل جدید و قدیم می باشد.

از جمله محصولات و قطعات این مجموعه می توانید فروش و عرضه انواع محصولات از جمله:

پیچ و مهره کامیون؛ میل قامه و کرپی ؛سنتربولت؛ قامه جات؛ بوش برنجی، رینگ و کاسه چرخ؛لوازم بادی؛ لنت ترمز؛ پیچ چرخ اویکو؛ پیچ چرخ تریلی BPW ؛ پیچ چرخ اتوبوس ۴۵۷؛ پیچ چرخ ایسوز؛ پیچ چرخ ۱۰ تن؛ پیچ چرخ کامیون فاو؛  پیچ چرخ هوو؛  پیچ چرخ ولوو ؛  پیچ چرخ فور هاف (FRUEHAUF 110) ؛ رینگ چرخ کامیون و غیره می باشد.

جهت تهیه و ثبت سفارش محصولات می توانید با مدیریت مجموعه فولادیدک با شماره ۰۹۱۵۱۰۷۶۸۸۷ یا از طریق شماره دفتر مرکزی با شماره های ۰۵۱۳۳۸۵۰۰۶۴ و ۰۵۱۳۳۸۵۰۰۶۵ تماس بگیرید .برای ثبت سفارش از طریق اپلیکیشن واتساپ نیز میتوانید اقدام فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *